Na de VW T5 en Ford Custom is het nu de beurt aan de Renault Trafic om als omgetoverde Trio-Style camper van Reimo op de markt te komen.
Trio-Style is vooral compact
Het Reimo-pakket onder de naam Trio-Style bestaat al langer. Het heeft zich in de praktijk bewezen en het is met een paar simpele aanpassingen passend te maken in meerdere merken kleine bestellers. En daarmee hebben we meteen een groot pluspunt van de Trio-Style. De gebruikte modellen zijn compact en laten zich rijden en gebruiken als een personenauto. Je hebt er zo niet alleen een goedkope (aanschaf, wegenbelasting en verbruik) maar ook een praktische (compact, voldoende zitplaatsen, goed bruikbaar als personenauto of tweede auto) camper aan.
Trafic als complete camper
Wat je krijgt is een verschuifbare driezitsbank die je om kunt bouwen tot slaapplek. Er zit een koelkastje bij, een twee-pits gasstel met kraantje en wasbakje, Led-lampjes en kasten. Niet standaard inbegrepen bij het Trio-Style pakket is het slaap-hefdak. Zonder dat dak is het bij ons echter sowieso niet mogelijk om er een officiële camper van te maken (stahoogte). Dus de 4000 euro die het dak kost zijn goed besteed. Verder krijg je bij de Renault de 115 pk viercilinder diesel standaard. Daarmee is het niet een vlotte bus te noemen, maar je zou ook kunnen kiezen voor de 120 of 140 pk variant. De 115 pk doet het verder wel prima en blijkt behoorlijk stil zijn werk te doen. De versnellingspook zit, zoals te doen gebruikelijk, op het dashboard en de zes versnellingen zijn er zonder bijgeluiden en soepel mee te bedienen. Een nadeel heeft de nieuwe Trafic ook. Met het hefdak erop is hij 2.04 meter hoog. En dat past in veel garages niet. Dat zou een aantal potentiële kopers kunnen weerhouden. De twee geopende achterdeuren houden het niet droog als het regent, dan heb je meer aan een achterklep. In Duitsland rolt hij uit de fabriek vanaf 39.499 euro. Tel er hier nog een kleine 10.000 bpm bij en hij staat voor de deur.